آخرین اخبار

دفاع علم‌الهدی از دولت دامادش: دشمنان می‌خواهند مردم را نسبت به خدمتگزاری دولت و نظام بدبین کنند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: بسیاری از مدیران و اعضای هیات دولت به طور شبانه‌روزی در تلاش هستند ولی بدلیل چالش کم توجهی به حوزه رسانه، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی مردم اطلاع کافی از فعالیت‌های انجام شده پیدا نمی‌کنند.

اشتراک گذاری
30 آذر 1402
کد مطلب : 10489

توازن/به گزارش رویداد۲۴؛  سید احمد علم‌الهدی در دیدار با مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌های استان افزود: بر این اساس نقش روابط عمومی‌ دستگاه‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند تا آنان به عنوان حلقه میان مردم و خادمانشان در بدنه دستگاه‌های مختلف به میدان بیایند

وی با اشاره به اینکه روابط عمومی‌ها دو جنبه جمعی و فردی دارند، ادامه داد: روابط عمومی‌ها به‌عنوان ویترین نمایش مجاهدت‌ها و تلاش‌های دستگاه‌ها در مقابل چشم مردم قرار می‌گیرند تا به‌موازات کنشگری رسانه‌ای، نفعی برای دستگاه خود نیز داشته باشند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: مهم‌ترین نفع برای هر دستگاه نیز مردمی بودن آن است، به طوریکه اگر دستگاهی مردمی نباشد و از جریان ارتباط بی‌واسطه با مردم نیز جا بماند، شکست آن یک امر غیرقابل کتمان خواهد بود.

وی افزود: مردمی‌سازی وظیفه مسوولان روابط عمومی‌ها است، تا روح مردمی در فعالیت ها شکل بگیرد و در تعامل بی‌واسطه با مردم باشند، زیرا یکی از ارکان مهم مردمی‌سازی دستگاه‌های اجرایی، مدیریت ارباب‌رجوع است و اگر مردم در مراجعه به دستگاه ها سرگردان و نگران باشند، وجاهت مردمی آن دستگاه آسیب می‌بیند.

علم الهدی خطاب به مدیران روابط عمومی بیان کرد: شما می‌توانید با آگاه‌سازی روشن‌بینانه افکار عمومی در فضای کشور و استان را تغییر دهید.


بیشتر بخوانید: انتقاد علم‌الهدی از گرانی اجناس؛ گرانی به یک اپیدمی تبدیل شده است!


وی گفت: با وجود رسانه قدرتمند خارجی و رسانه‌های غافل داخلی، مؤثرترین جبهه پدافندی در عرصه رسانه، مدیران روابط عمومی‌ها هستند، اکنون دشمن بر این نکته متمرکز شده تا مردم را نسبت به خدمتگزار بودن دولت و نظام بدبین کند.

امام‌جمعه مشهد با بیان اینکه نظام اسلامی بر ۲ رکن «جمهوری» و «اسلامی» استوار است، تصریح کرد: ارکان اساسی این نظام مشتمل بر جمهوریت و اسلام‌خواهی دارد؛ به‌طوریکه اگر اسلام از آن ساقط شد تبدیل به حاکمیت طاغوت می‌شود اما بدون جمهور و مردم نیز امکان برپا داشتن دین خدا میسر نیست و حفاظت از کیان اسلامیت در بدنه نظام به حفظ ارکان مردم‌سالاری وابسته است.

وی تاکید کرد: دشمن تلاش بسیار کرد تا به هویت اسلامی این نظام ضربه بزند اما نه‌ تنها نتوانست بلکه در بسیاری از حوزه‌ها نیز نتیجه عکس گرفت. معاندان نظام و بدخواهان این کشور بر ناامیدی مردم و خدشه وارد کردن بر بنیه جمهوریت نظام متمرکز شده اند تا مشارکت‌های سیاسی مردم را تضعیف کنند و کار را به جایی برسانند که میان مردم و نظام فاصله و جدایی بیفتد.

علم الهدی گفت: مشارکت در اندیشه سیاسی اسلام مفهومی کاملاً متفاوت با نظام لیبرال دموکراسی است و در مکاتب فکری غرب، مشارکت سیاسی به‌عنوان یک حق بر عهده مردم است؛ با این حال مشارکت در اندیشه سیاسی اسلام به‌عنوان یک حق برخاسته از تکلیف مطرح است و از این منظر، توجه به ضرورت‌های کنش‌گری اجتماعی نه شرط ایمان بلکه شرط اسلام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =